Bli bekant med våra villkor

Beställnings- och avtalsvillkor

På denna sida har du villkoren under vilka vi levererar varor, som kan ses på vår webbshop Heaterstore. Vi ber dig läsa omsorgsfullt igenom dessa leveransvillkor innan du beställer. Vid beställning accepterar du de här villkoren. Vi rekommenderar att printa ut en kopia av villkoren för dig själv. Om du accepterar villkor, tryck på ’Villkoren godkännes’. Om du accepterar villkoren, kan du inte överföra din beställning till oss.

kInformation om oss

www.hearstore.se är en webbplats, som tillhör det finska värmespecialistföretaget Eeperi Oy. Företaget- och skattnummer FI2315969-8, post- och gatuadress Yläniitynkatu 18, FIN-53500 Lappeenranta, Finland. Vårt centrallager är belägen på denna adress.

Tjänstens tillgänglighet

Vår webbshop är försedd till våra kunder i Sverige. Vi kan leverera beställningar endast till Sverige.

Kundens behörighet

Med en beställning bekräftar du att du har fyllt 18 år eller har din förälders tillåtelse.

Avtalets giltighet

Avtalet träder i kraft då du bekräftar din beställning på webbshopen, trycker på ”Villkoren godkännes” och genomför betalningen på ett av våra betalningssätt.

Vi anhåller oss rättigheten att avstå från leverans, om produktens pris på affären är tydligt felaktig eller produkten inte mera finns tillgänglig på marknaden.

Om vi blir tvungna att avstå från leverans, returneras den inbetalda summan omedelbart av oss till dig.

Konsumentens rätt till återlämning

Om du köper som konsument, har du enligt konsumentskyddslagen rätt att annullera köpet i 14 dagars tid från mottagning av varan. I det fallet ska du returnera varan till oss. Innan du returnerar, skall du kontakta oss för att bekräfta returneringen. Vi önskar att du också berättar varför du vill annullera beställningen. Hela försäljningspriset returneras, men fraktavgiften förblir på kundens bekostnad.

För att försäljningspriset ska kunna returneras i sin helhet (gäller inte garantiretur), måste varan ovillkorligt finnas i dess ursprungliga förpackning inklusive tillbehör och emballaget – för att kunna säljas åter till ett fullt pris. Skulle den returnerade försändelsen sakna någonting som hör till, eller skulle den vara i ett dåligt skick, anhålles c:a 25 % av försäljningspriset som skadeersättning.

Returrätten angår inte och gäller ej för

  • Särbeställda elektriska delar, sådana som värmarens styrkomponent, glödstift, värmedetektor eller motsvarande i fall felet inte har orsakats av oss
  • Produkter beordrade, omgjorda eller tillverkade på köparens begäran
  • Varor som bär fabrikens sigill (o.fabrikens specialemballage)
  • Varornas leveranstid
  • Varorna som finns i lagret sänds ut innan den följande arbetsdagens slut. Skulle leveransen försenas, anger vi den estimerade avsändningsdagen utan dröjsmål.
  • Varans pris
  • Priset som angivits på webbshopen gäller, ifall prissättningen inte har ett tydligt fel.
  • Priset är med finsk mervärdeskatt (19,36 % av priset eller 24,0 % på pris utan mv-skatt) om annat inte annonseras.
  • Priset innehåller inte post-/ fraktavgifter, om annat inte är avtalat.
  • Priset kan förändras när som helst. Varans pris förblir det som den i beställningsdagen var, om priset inte innebär ett tydligt fel som beskrivits på 7. (a).

Vårt ansvar

Våra produkter är kvalitetsmässiga och passar till sina ordinarie förbrukningsändamål.

Skulle någon produkt inte motsvara punkt 8. (a) krav, begränsas vårt ansvar till produktens pris, om inte giltig lagstiftning kräver ett vidare utsträckt ansvar.

Vi ansvarar under inga omständigheter för indirekta, ekonomiska eller oförutsägbara skador.

Vi ansvarar inte för försummelser eller förseningar som orsakats av händelser, myndighetsförbud, eller andra omständigheter som står utanför vår påverkningsförmåga eller vad annars kan anses som force majeure.

Förändring av villkoren

Vi reserverar oss rättigheten att ändra dessa villkor när vi anser det nödvändigt. Till varsitt enstaka köp gäller på uppköpstidpunkten giltiga villkor.

Dispyt

Vårt främsta intresse är att nå överenskommelse till all dispyt med webbshop och dess användning. Om parterna inte lyckas komma överens på ömsesidiga diskussioner, har du som konsument rätt att överföra saken till konsumentverkets beslutsfattning. Innan man framför saken till konsumentverket, rekommenderas konsumenten komma i kontakt med konsumentrådgivningen på webbsidan hallakonsument.se.

Skulle konsumentombudet ta ställning till dispyten, förbinder vi oss att agera och bete oss enligt ombudets eventuella föreläggande.

Pin It on Pinterest